Thursday 15 May 2014

How to produce roasted bamboo salt?



Mesti ramai yang tertanya-tanya tentang penyediaan GARAM BULUH untuk produk MINERAL COFFEE PREMIX, GARAM BULUH DRINKING & GARAM BULUH FOR COOKING.

So hari ni nak kongsi secara ringkas how korean prepare this roasted bamboo salt.

Garam yang digunakan untuk kesemua produk Hai-O adalah garam laut yang bebas daripada pencemaran dan dikumpul dari Pantai Barat Korea. Untuk buluh pula, buluh yang digunakan adalah berusia 3 tahun kerana penyerapan kandungannya yang sangat efektif. Garam laut yang dikumpulkan tadi akan dimasukkan kedalam buluh dan ditutup dengan tanah liat dari kedalaman 20m. Pembakaran berulang dilakukan sebanyak 3 hingga 9 kali dengan menggunakan Pokok Pain dan Resin Pain pada suhu antara 1000°C sehingga 1500°C untuk menghapuskan unsur toksin dan logam berat. Setelah selesai,ketulan garam buluh akan dihancurkan menjadi serbuk. Ketulan ini mengandungi 70-80 bahan mineral dan eleman mikro yang baik untuk kesihatan tubuh badan.






Antara produk kami yang mengandungi garam buluh.

Untuk maklumat lebih lanjut tentang penyediaan garam buluh ni boleh click kat link yer Process of Roasted Bamboo Salt

So don't worry about the hygiene sebab Korean people memang jenis yang sangat menjaga kebersihan bila membabitkan makanan. Happy reading all!

Be Beautiful,
Ayu Saifudin

No comments:

Post a Comment